Responsive Template - UnderTheBridge

Please post the URLs to pages, where you've made a CMSimple template available for download

Moderator: mikey

lck
Posts: 2955
Joined: Wed Mar 23, 2011 11:43 am
Contact:

Responsive Template - UnderTheBridge

Post by lck » Thu Dec 31, 2015 11:22 am

Template with Touch-friendly, Multi-Level Dropdown-Menu - responsive.
- Accordion-Menu for small viewports
- Simple Parallax-Effect for background-image
- Sticky Menu - Fixed Menu on scroll
- Maintain the browser's vertical scroll position between page loads
- Smooth scroll to Top

[ external image ]

Preview, Demo and Responsive-Test

Full Demo, Info and download

Happy New Year!
Ludwig
„Bevor du den Pfeil der Wahrheit abschießt, tauche die Spitze in Honig!“   👉 Ludwig's XH-Templates for MultiPage & OnePage

Tata
Posts: 3586
Joined: Tue May 20, 2008 5:34 am
Location: Slovakia
Contact:

Re: Responsive Template - UnderTheBridge

Post by Tata » Fri Jan 01, 2016 9:27 pm

Excellent template, Ludwig.
I have found a problem with opening page with "&" in headeing (at least on my templates) They are ignored by navigation. Has anyone of you, guys this experience?
CMSimple.sk
It's no shame to ask for an answer if all efforts failed.
But it's awful to ask without any effort to find the answer yourself.

lck
Posts: 2955
Joined: Wed Mar 23, 2011 11:43 am
Contact:

Re: Responsive Template - UnderTheBridge

Post by lck » Fri Jan 01, 2016 10:47 pm

Tata wrote:Excellent template, Ludwig.
:) Thank you.
Tata wrote:I have found a problem with opening page with "&" in headeing (at least on my templates) They are ignored by navigation. Has anyone of you, guys this experience?
Maybe this is a solution: Use urichar_org/new. Replace & with and.
Example:
urichar_org: Ä|Ö|Ü|ä|ö|ü|&
urichar_new: Ae|Oe|Ue|ae|oe|ue|and
„Bevor du den Pfeil der Wahrheit abschießt, tauche die Spitze in Honig!“   👉 Ludwig's XH-Templates for MultiPage & OnePage

Tata
Posts: 3586
Joined: Tue May 20, 2008 5:34 am
Location: Slovakia
Contact:

Re: Responsive Template - UnderTheBridge

Post by Tata » Fri Jan 01, 2016 11:22 pm

Ludwig wrote: Replace & with and.
Example:
urichar_org: Ä|Ö|Ü|ä|ö|ü|&
urichar_new: Ae|Oe|Ue|ae|oe|ue|and
This did no change.
This made the work:
urichar_org: Ä|Ö|Ü|ä|ö|ü|&
urichar_new: Ae|Oe|Ue|ae|oe|ue|and

Now I am solving the horizontal menu - trying to make it with "dropdowns". To complicated for me :-{

EDIT:
Worked only a couple of minutes. Now doesn't work again... Actually it works if logged in.
CMSimple.sk
It's no shame to ask for an answer if all efforts failed.
But it's awful to ask without any effort to find the answer yourself.

lck
Posts: 2955
Joined: Wed Mar 23, 2011 11:43 am
Contact:

Re: Responsive Template - UnderTheBridge

Post by lck » Sat Jan 02, 2016 10:55 am

Tata wrote:Worked only a couple of minutes. Now doesn't work again... Actually it works if logged in.
I can't reproduce the problem.
The Editors TinyMCE, CKEditor and the Page-Manager, should replace that & with & after saving. That's why & to and
Please check your html-code. Displays Debug-Mode or Browser-Console any errors?
Ludwig wrote:Now I am solving the horizontal menu - trying to make it with "dropdowns". To complicated for me :-{
Which Template, underthebridge or op_metro02?
„Bevor du den Pfeil der Wahrheit abschießt, tauche die Spitze in Honig!“   👉 Ludwig's XH-Templates for MultiPage & OnePage

parken
Posts: 44
Joined: Tue Aug 13, 2013 7:55 pm
Location: Hannover
Contact:

Re: Responsive Template - UnderTheBridge

Post by parken » Tue Jan 05, 2016 6:51 pm

Hallo Ludwig, ein wirklich tolles und gelungendes Template!
Ich würde es gerne benutzen, leider gefällt mir eine Sache nicht, vielleicht bin ich ja auch nur zu pingelich :lol:
Wenn ich im template runter zu den News scrolle und dann oben auf Navigation gehe ( klicke ), zb. UnderTheBridge, bleibe ich unten bei den Newsboxen...??
Mir würde es besser gefallen wenn ich dann wieder zum Seitenanfang geleitet werde und nicht erst nach oben scrollen muss.
Auch der nach oben Button ist für mich nicht so die Lösung, da ich teilweise nicht erkennen kann ob etwas hinterlegt ist auf dem Navigationsbutton.
Ich hab dieses Template local auf meinem Rechner getestet und für super eingestuft.
Natürlich hab ich keine Ahnung wie man ein Template erstellt, ist halt nur ein Einwurf meinerseits.
Kann man dieses ändern? Und wenn JA wie??
Gruss Parken

lck
Posts: 2955
Joined: Wed Mar 23, 2011 11:43 am
Contact:

Re: Responsive Template - UnderTheBridge

Post by lck » Tue Jan 05, 2016 9:47 pm

Hallo Parken,
parken wrote:Hallo Ludwig, ein wirklich tolles und gelungendes Template!
Danke, freut mich :)
parken wrote:Mir würde es besser gefallen wenn ich dann wieder zum Seitenanfang geleitet werde und nicht erst nach oben scrollen muss.
Dachte ich mir schon, dass dies dem einen oder anderen nicht gefällt ;) , deswegen ist es eigentlich ganz simple, diese Funktion zu deaktivieren.

Zuständig dafür ist das jQuery-Script maintainscroll.jquery.min.js
Kommentiere es aus oder lösche einfach die Scripteinbindung in der template.htm unter Zeile 144 und evtl. auch das Script selber unter ./templates/underthebridge/js/ inklusive Readme-Datei und Link zum Autor.

Code: Select all

<!-- ************************* Maintain the browser's vertical scroll position between page loads ************************* -->
<script type="text/javascript" src="<?php echo $pth['folder']['template']?>js/maintainscroll.jquery.min.js"></script>
parken wrote:Auch der nach oben Button ist für mich nicht so die Lösung, da ich teilweise nicht erkennen kann ob etwas hinterlegt ist auf dem Navigationsbutton.
Welche Lösung schwebt dir vor, ein einfacher Textlink ohne "smooth scroll to top"?
„Bevor du den Pfeil der Wahrheit abschießt, tauche die Spitze in Honig!“   👉 Ludwig's XH-Templates for MultiPage & OnePage

Holger
Site Admin
Posts: 3470
Joined: Mon May 19, 2008 7:10 pm
Location: Hessen, Germany

Re: Responsive Template - UnderTheBridge

Post by Holger » Tue Jan 05, 2016 11:17 pm

Klasse gemacht, Ludwig!

parken
Posts: 44
Joined: Tue Aug 13, 2013 7:55 pm
Location: Hannover
Contact:

Re: Responsive Template - UnderTheBridge

Post by parken » Wed Jan 06, 2016 3:54 pm

Hallo Ludwig... versteh mich nicht falsch, der nach oben Button ist schon ok, wenn ich zu hause bin teste ich
mal deine Anleitung aus.... :D
Danke für den Tip, wie gesagt ich habe null Ahnung von dem Thema, habe aber schon einige Tips hier bekommen und gelernt :D
Gruss Parken

parken
Posts: 44
Joined: Tue Aug 13, 2013 7:55 pm
Location: Hannover
Contact:

Re: Responsive Template - UnderTheBridge

Post by parken » Wed Jan 06, 2016 11:25 pm

Perfekt Ludwig, funzt einwandfrei. :P
Denke ich werde es für meine Urlaubswebseite verwenden :D :D Link folgt dann ......
Gruss Parken

Post Reply