Hvordan kan man genskabe filer?

Et CMSimple support forum for dansktalende brugere og udviklere

Moderator: ZiPs

Post Reply
Erdo
Posts: 41
Joined: Sat Oct 29, 2011 7:56 pm
Contact:

Hvordan kan man genskabe filer?

Post by Erdo » Sun Sep 27, 2015 7:32 pm

jeg har uforvarende eller rettere sagt i uvidenhed fået slettet nogle menusider, hvordan kan man genskabe disse?

- jeg ved at programmet laver en backup, men da jeg er en ren novice på området omkring det at genskabe (restore) - kan man det ud fra de backup programmet selv laver?

- nogen der kan hjælpe en amatør - årgang 1941?

Mvh

erdo

lck
Posts: 2955
Joined: Wed Mar 23, 2011 11:43 am
Contact:

Re: Hvordan kan man genskabe filer?

Post by lck » Mon Sep 28, 2015 6:51 pm

Hello Erdo,

CMSimple_XH automatically creates backups of the content file in the folder ./content/ at each logout, with time stamp according to the pattern "Date_Time.htm" (Example: 20150928_202828_content.htm).
You can restore these files in the Backend (login as admin), under Settings > Backups. Please backup the old content.htm safety (or rename it).
Or manually, rename the backup copy into the folder ./content/ to content.htm
„Bevor du den Pfeil der Wahrheit abschießt, tauche die Spitze in Honig!“   👉 Ludwig's XH-Templates for MultiPage & OnePage

ZiPs
Posts: 633
Joined: Thu May 22, 2008 6:17 pm
Location: Faxe, Denmark
Contact:

Re: Hvordan kan man genskabe filer?

Post by ZiPs » Tue Sep 29, 2015 8:47 am

Hej Erdo

Som Ludwig skriver, så start med at lave en backup og gem den på din computer, dette gøres under indstillinger.
Herefter kan du se sidst på siden, hvilke filer du har gemt automatisk, dem kan du gendanne ved tryk på knappen "Gendan"

Hvis du har logget ind og ud mange gange siden du slettede dine sider, er det muligt du ikke har dem mere, som standart er CMSimple_XH sat til at gemme 10 sikkerheds kopier, herefter er slettes de, så der altid kun er 10 stk, det kan dog ændres under indstillinger/CMS under Backup Numbersoffiles

Skulle alt dette være sort snak, så er du velkommen til at kontakte mig.

/ZiPs
Preben Dahl | Webmaster cmsimple.dk | Projekt-og domæne ejer Gert Ebersbach

Erdo
Posts: 41
Joined: Sat Oct 29, 2011 7:56 pm
Contact:

Re: Hvordan kan man genskabe filer?

Post by Erdo » Fri Oct 02, 2015 4:27 pm

Hi zips

- jeg kan under Indstillinger sagtens se under backupfiler og pagedata som skal genskabes - se her:

20150915_110353_content.htm (82.8 KB)
20150915_110353_pagedata.php (77.2 KB)
20150915_213806_content.htm (83 KB)
20150915_213806_pagedata.php (77.2 KB)

- men jeg kan ikke se ordet GENDAN ellerRESTORE noget sted under Indstillinger, og sandt at sige er jeg meget bange for at ødelægge mine muligheder for at genskabe, fordi jeg ikke behersker genskabelsesfasen i programmet, men ville gerne lære det, for man er jo rent ud sagt - mere på den, end med på den, når uheld sker eller man fjoller i det.

- hvis jeg kan få en hjælp evt. via en telefon er vedkommende velkommen til at sende mig en privat besked med telefonnr. og jeg vil ringe op på aftalt tidspunkt.
- og findes hjælpen evt. på Fyn, vil jeg gerne køre frem til vedkommende.

- håber på respons.

Mvh
erdo

maeg
Posts: 525
Joined: Fri Feb 20, 2009 2:27 pm
Location: Agerbæk, Denmark
Contact:

Re: Hvordan kan man genskabe filer?

Post by maeg » Sat Oct 03, 2015 5:55 am

Hej

Årsagen til at du ikke kan se gendan knappen er formentligt at det er en ældre version af cmsimple du anvender.

Jet har liger send ten pm med Mit nr.

Erdo
Posts: 41
Joined: Sat Oct 29, 2011 7:56 pm
Contact:

Re: Hvordan kan man genskabe filer?

Post by Erdo » Sun Oct 04, 2015 10:15 am

Hi alle supportere..

- jeg vil gerne sige tak for den support I alle har ydet mig, uden disse ´guldkorn´ - var jeg aldrig kommet videre - ingen nævnt og ingen glemt - TAK ALLESAMMEN.

- den lykkelige pensionist på FYN.

Mvh

Erdo

Post Reply