Hvilket billedgalleri??

Et CMSimple support forum for dansktalende brugere og udviklere

Moderator: ZiPs

Post Reply
cinnober
Posts: 35
Joined: Mon May 04, 2009 5:34 pm

Hvilket billedgalleri??

Post by cinnober » Thu May 07, 2009 5:54 pm

hej igen.
Er der nogen som har link til et simpelt billedgalleri som er NEMT/IDIOTSIKKERT at installere/sætte op??
Jeg har prøvet forskellige men får fejlmeddelser som jeg ikke forstår.

ZiPs
Posts: 633
Joined: Thu May 22, 2008 6:17 pm
Location: Faxe, Denmark
Contact:

Re: Hvilket billedgalleri??

Post by ZiPs » Thu May 07, 2009 6:37 pm

Hej cinnober

Har du prøvet disse billede gallerier http://www.cmsimplewiki.com/doku.php/pl ... ries/start

Om ikke andet vil jeg da gerne hjælpe dig gennem det, så du kan få det til at virke.

En anden løsning er at hente en af disse samlede CMSimple hvor der er et galleri og på den måde se hvordan det virker.

Her http://www.cmsimplewiki.com/doku.php/cm ... ions/start

/ZiPs
Preben Dahl | Webmaster cmsimple.dk | Projekt-og domæne ejer Gert Ebersbach

cinnober
Posts: 35
Joined: Mon May 04, 2009 5:34 pm

Re: Hvilket billedgalleri??

Post by cinnober » Thu May 07, 2009 7:04 pm

ZiPs wrote:Hej cinnober

Har du prøvet disse billede gallerier http://www.cmsimplewiki.com/doku.php/pl ... ries/start


/ZiPs
jeps det er Svarres jeg har rodet med.Jeg har fulgt help.htm filen men det fejler ved at det skal oprette en mappe med denne kommando:h1>Gallery</h1>
#CMSimple $output.= gallery('gallery/test/');#

Jeg får hele tiden denne meddelse :Gallery

Gallery plugin Error : Creation of dir (gallery/)

Solution : Please check owner of folder gallery/ (/var/www/rayon/smiltilmig.nu/htdocs/gallery)
The owner seems to be [33] the script expects [2080], solve by deleting the folder gallery/ and re-create it using your FTP account.

jeg har sat mappen htdocs til CHMOD777 og jeg har prøvet at lave mappen selv "gallery/test"..men det hjælper heller ikke og så dør siden helt .

ZiPs
Posts: 633
Joined: Thu May 22, 2008 6:17 pm
Location: Faxe, Denmark
Contact:

Re: Hvilket billedgalleri??

Post by ZiPs » Thu May 07, 2009 7:19 pm

På dit webhotel, er der et kontrolpanel med egen ftp?

Jeg har prøvet en gang at det heller ikke ville virke, også hvis jeg lavede det gennem min ftp, men var mappen lavet gennem deres krontrolpanel og deres ftp virkede det.

/ZiP
Preben Dahl | Webmaster cmsimple.dk | Projekt-og domæne ejer Gert Ebersbach

cinnober
Posts: 35
Joined: Mon May 04, 2009 5:34 pm

Re: Hvilket billedgalleri??

Post by cinnober » Thu May 07, 2009 9:46 pm

Nå men jen hentede denne komplette pakke http://www.cmsimplewiki.com/doku.php/cm ... tarterpack og lagde den ind. Men jeg havde stadig bøvl med mapperne. Jeg prøvede så at oprette mapper både via Web-FTP og mit FileZilla FTP men lige lidt hjalp det. Indtil jeg kiggede i de medfølgende gallerier og så at billederne hed filnavn001.jpg, filnavn002.jpg etc. og efter at jeg rettede filnavne var der hul igennem :)

ZiPs
Posts: 633
Joined: Thu May 22, 2008 6:17 pm
Location: Faxe, Denmark
Contact:

Re: Hvilket billedgalleri??

Post by ZiPs » Thu May 07, 2009 9:52 pm

Godt det kom til at virke :-)

Jeg har dog mange navne på billeder som ikke har nummer, et er dette Charlotte og Sitan.jpg som også har mellemrum, men der er stor forskel på servere, så det kan være at det er din som kræver det på den måde, men kan dog ikke helt forstå det :?:

/ZiPs
Preben Dahl | Webmaster cmsimple.dk | Projekt-og domæne ejer Gert Ebersbach

cinnober
Posts: 35
Joined: Mon May 04, 2009 5:34 pm

Re: Hvilket billedgalleri??

Post by cinnober » Thu May 07, 2009 9:58 pm

Nu prøvede jeg lige at lægge billeder over uden at rette filnavne og de virkede osse alligevel :? ... men rart at man ikke skal omdøbe dem efterhånden ;)
8-)

fireball40
Posts: 5
Joined: Sat Jun 13, 2009 10:06 am

Re: Hvilket billedgalleri??

Post by fireball40 » Sat Jun 13, 2009 10:29 am

er der nogen der ligger inde med et køreklart cmsimple med billed galleri

cinnober
Posts: 35
Joined: Mon May 04, 2009 5:34 pm

Re: Hvilket billedgalleri??

Post by cinnober » Sat Jun 13, 2009 3:47 pm

fireball40 wrote:er der nogen der ligger inde med et køreklart cmsimple med billed galleri
ja den starterpack som jeg linker til tidligere i denne tråd har et simpelt billedgalleri "installeret".

Det er dog CMSimple v2.9 som bruges.

Post Reply