popup edit/insert link folder

Et CMSimple support forum for dansktalende brugere og udviklere

Moderator: ZiPs

Post Reply
grumme53
Posts: 6
Joined: Tue Feb 21, 2012 8:23 pm

popup edit/insert link folder

Post by grumme53 » Thu Oct 04, 2012 1:13 pm

Hej
Jeg har nogle sider med billeder der skal vises i enten en ny side eller som popup. Når jeg så får dialogboksen edit/insert link og trykker på browse-ikonet, åbner folderen download, men mine billeder befinder sig i image folderen.

Hvad kan jeg gøre så jeg kan nå filerne?


Hilsen Grumme

maeg
Posts: 525
Joined: Fri Feb 20, 2009 2:27 pm
Location: Agerbæk, Denmark
Contact:

Re: popup edit/insert link folder

Post by maeg » Thu Oct 04, 2012 2:12 pm

Hej

Det er fordi, når du anvendet "edit link", så tror CMSimple at du enten vil lave et link til et eller andet sted, og når du klikker på browse knappen så tror den du vil lave et download link. Sådan skal det virke.

Hvis du vil have et billede til at åbne i et nyt popup vindue, skal du bare skriv stien til billedet i "link URL" rubrikken, og så vælge Åben i et nyt vindue "_blank"

Hvis det er for at vise billeder, så vil jeg anbefale at du bruger fx. Holgers Fancy_box, eller et billedgalleri som fx. kissgalleri, eller Gerts fotogallery.

Du kan finde dem under Plugins.

grumme53
Posts: 6
Joined: Tue Feb 21, 2012 8:23 pm

Re: popup edit/insert link folder

Post by grumme53 » Thu Oct 04, 2012 2:35 pm

tak skal du have - jeg tjekker dem ud.

Det drejer sig godt nok om 4-500 billeder, så det bliver noget af et skrivearbejde og en masse fejlrettelser undervejs.

/Ole g

cmb
Posts: 14225
Joined: Tue Jun 21, 2011 11:04 am
Location: Bingen, RLP, DE
Contact:

Re: popup edit/insert link folder

Post by cmb » Thu Oct 04, 2012 3:50 pm

Hej Ole,
grumme53 wrote:Hvad kan jeg gøre så jeg kan nå filerne?
se http://cmsimpleforum.com/viewtopic.php?f=5&t=3856 (det er på engelsk, men forhåbentlig kan du forstå det).
grumme53 wrote:Det drejer sig godt nok om 4-500 billeder
For så mange billeder jeg anbefale at bruge et galleri plugin med masse upload kapacitet.

En oversigt over galleri og lightbox plugins: http://cmsimplewiki.com/doku.php/plugin ... ries/start.

/Christoph
Christoph M. Becker – Plugins for CMSimple_XH

Post Reply