Alvorlige login og editeringsproblemer

Et CMSimple support forum for dansktalende brugere og udviklere

Moderator: ZiPs

Post Reply
PEV
Posts: 4
Joined: Sun Mar 11, 2012 5:29 pm

Alvorlige login og editeringsproblemer

Post by PEV » Sun Mar 11, 2012 5:44 pm

HJÆLP!
Det er et stykke tid siden at jeg sidst har været inde på min cmsimple side og rettet noget til, september 2011, vil jeg tro. Men nu hvor jeg ville ind og redigere lidt otræder der nogle underlige fænomener, Det skal lige siges, at da jeg var inde sidst opdaterede jeg versionen (er ikke sikker til hvad) til en der var 'højaktuel' på det tidspunkt.

Det første jeg oplever er, at jeg ikke får adgang til editerings programmet (jeg bruger FCKEDITOR), altså ikke mulighed for at redigere noget. Prøver at slå det fra, men unden held.

Dernæst opdager jeg, at jeg kan logge ind med ingen kodeord (eller hvadsomhelst) hvis jeg bruger www.xxxx.dk/?login eller /?home&login men ikke /?&login. :shock:

Og tilsidst finder jeg ud af at de sider der er 'HIDE', dem kan jeg godt redigere i.

Hvad pokker sker der her. Og hvordan ser jeg lige hvilken version jeg har.

Den meeeget bekymrede :?

cmb
Posts: 14225
Joined: Tue Jun 21, 2011 11:04 am
Location: Bingen, RLP, DE
Contact:

Re: Alvorlige login og editeringsproblemer

Post by cmb » Sun Mar 11, 2012 6:12 pm

Hej PEV,

jeg desværre ikke taler dansk (kun Google translate). Så jeg er ikke sikker, hvis jeg forstår de rapporterede problemer korrekt. Især at du kan logge ind uden at angive en adgangskode, er forvirrende. Er du sikker på, at det er sådan? Har du prøvet det efter rydde browserens cache?

Hvis login problemet er løst, kan det være nyttigt, hvis du kunne sende et link til dit websted.
PEV wrote:Og hvordan ser jeg lige hvilken version jeg har.
Et godt spørgsmål! Svaret kan være nyttige for yderligere støtte. Normalt version kan ses ved at kigge på HTML-kildekoden i din browser. Dens givet som <meta generator>.

/Christoph
Christoph M. Becker – Plugins for CMSimple_XH

maeg
Posts: 525
Joined: Fri Feb 20, 2009 2:27 pm
Location: Agerbæk, Denmark
Contact:

Re: Alvorlige login og editeringsproblemer

Post by maeg » Sun Mar 11, 2012 6:59 pm

Hej PEV

Det Christoph mener er at du skal højreklikke på siden, og klik på "vis kilde". Heraf vil det fremgå hvilken version du anvender.

Efter hvad du skriver, tror jeg du anvender IE9. IE9 og FCKeditor spiller ikke samnen.

Som Christoph skriver, vil det være meget nemmere at hjælpe, hvis du oplyser siden webadresse.

PEV
Posts: 4
Joined: Sun Mar 11, 2012 5:29 pm

Re: Alvorlige login og editeringsproblemer

Post by PEV » Thu Mar 15, 2012 4:30 pm

Hej og forløbig tak for indputtene.

Problemet med login'et, skylds nok dette cache problem. Jeg lukkede og åbnede IE for at se om det hjalp den dag, og det gjorde ikke, men nu hvor jeg har været helt nede og vende med PC'en er alt ok, jeg belv bare meget nervøs, og ville selvfølgelig ikke opgive min websted af samme grund den dag.

Jeg har dog stadig problemer med min editor, køre IE8, også selvom jeg går tilbage til cmsimple's egen editor - men igen, de sider der er skjulte (HIDE) virker. Det som ikke virker (ikke kommer frem på den side jeg vil redigere) er hele menu bjælken med, REDIGERING, VALIDE LINK, DOWNLOAD FILER, INDSTILLINGER osv. - og det er lidt underligt :?:

websted: www.tfthypnose.dk
CMSimple v3.2

PEV
Posts: 4
Joined: Sun Mar 11, 2012 5:29 pm

Re: Alvorlige login og editeringsproblemer

Post by PEV » Thu Mar 15, 2012 4:53 pm

nå, må lige dele den sidste opdagelse. Selvom (for mig) er det stadig en gåde.

Når jeg logger ind ved at bruge den genvej som tidligere beskrevet (www.xxx.dk/?login) får jeg de tidligere beskreven problemer. Hvis jeg istedet vælger at sætte sidens navn ind imellem www.xxx.dk/?sidenavn&login får jeg nu mulighed for at redigere siden (menuen fremkommer), men jeg skal altså ændre linket hvergang til det nye sidenavn, hvis jeg vil ændre en anden side (www.xxx.dk/?andenside&login).

Så jeg er logget ind på sitet, men jeg kommer ikke i redigeringsmode til den enkelte side som tidligere, bare ved at vælge siden i sidemenuen, og mine skjulte sider, som normalt også fremkommer når man er logget ind, vises heller ikke i sidemenuen, ved 'bare' at logge ind - Først når jeg har valgt et sidenavn i linket (www.xxx.dk/?sidenavn&login)

Stadig forvirret :geek: , men ikke så bekymret :?

cmb
Posts: 14225
Joined: Tue Jun 21, 2011 11:04 am
Location: Bingen, RLP, DE
Contact:

Re: Alvorlige login og editeringsproblemer

Post by cmb » Thu Mar 15, 2012 5:07 pm

Hej PEV,

Jeg er ikke sikker, men der kan være et problem med skabelonen. Har du prøvet at ændre dette midlertidigt til "default" template?

/Christoph
Christoph M. Becker – Plugins for CMSimple_XH

PEV
Posts: 4
Joined: Sun Mar 11, 2012 5:29 pm

Re: Alvorlige login og editeringsproblemer

Post by PEV » Sun Mar 18, 2012 2:40 pm

Sidste konstatering ;)

Ved at benytte IE9 eller FireFox har jeg ingen problemer med min editorings menu. Hvad det så skyldes i IE8 ved jeg ikke. Men jeg vælger nok at bruge FireFox på mit site fremover.

1000 tak for indput'ene .

/PEV

Post Reply