Billedgalleri eller rammer

Et CMSimple support forum for dansktalende brugere og udviklere

Moderator: ZiPs

Erdo
Posts: 41
Joined: Sat Oct 29, 2011 7:56 pm
Contact:

Re: Billedgalleri eller rammer

Post by Erdo » Sun Nov 06, 2011 11:09 pm

Hi Christoph

Følgende filer har jeg i undermappen TEST:
CMSimple_XH_1.4.2
+2Lang
Content
CSS
Images
Plugins
Templates
Userfiles

du skriver jeg skal kopier Content/content.htm osv til Test - der er ingen kopifunktion i min Filezilla FTP - jeg kan trække dem over fra CMSimple 3,3 - er det sådan du mener?

Hilsen
Erdo

cmb
Posts: 14225
Joined: Tue Jun 21, 2011 11:04 am
Location: Bingen, RLP, DE
Contact:

Re: Billedgalleri eller rammer

Post by cmb » Mon Nov 07, 2011 12:13 am

Hi Erdo,

nu CMSimple_XH er i test/CMSimple_XH_1.4.2 /, hvad der er helt fint. :)
Erdo wrote:du skriver jeg skal kopier Content/content.htm osv til Test - der er ingen kopifunktion i min Filezilla FTP - jeg kan trække dem over fra CMSimple 3,3 - er det sådan du mener?
Du kan kopiere filer med FileZilla ved at trykke på CTRL-tasten under drag & drop. Hvis dette ikke virker for dig, blot downloade filer til din lokale maskine (PC), og uploade dem til de nye mapper. Men du behøver ikke flytte filer fra din CMSimple hjemmeside. Ellers er din "gamle" hjemmeside vil ikke arbejde længere.

Og du er nødt til at indstille tilladelser til forskellige mapper med FileZilla. Dette bør være den samme som beskrevet på http://www.cmsimple.dk/da/?Hj%E6lp:Installation.

Christoph
Christoph M. Becker – Plugins for CMSimple_XH

Erdo
Posts: 41
Joined: Sat Oct 29, 2011 7:56 pm
Contact:

Re: Billedgalleri eller rammer

Post by Erdo » Mon Nov 07, 2011 12:16 pm

Hi Christoph

Så fik jeg ødelagt min hjemmeside www.topfyn.dk den mangler indhold content/content.htm og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre - ærgeligt.

Er der en metode til at genskabe det ødelagte.

Jeg slettede den Pagedata.php som du havde skrevet - var det en fejl?

Håber du kan hjælpe.

Hilsen
Erdo

cmb
Posts: 14225
Joined: Tue Jun 21, 2011 11:04 am
Location: Bingen, RLP, DE
Contact:

Re: Billedgalleri eller rammer

Post by cmb » Mon Nov 07, 2011 12:39 pm

Hi Erdo,

Jeg tror du har flyttet indholdet til et andet sted i stedet for at kopiere det. Men det er ikke i den nye installation (test/CMSimple_XH_1.4.2/content/content.htm). Hvis du ved, hvor content.htm er, kan du flytte den tilbage til content/ mappe. Ellers kan du gendanne en sikkerhedskopi af dine content.htm. Kig på content/ mappe. Der bør være filer hedder noget i retning af 20111107133429.htm. Bare omdøbe den nyeste af dem til content.htm.
Erdo wrote:Jeg slettede den Pagedata.php som du havde skrevet - var det en fejl?
Nej, det var ok. Dybest set har du to hjemmeside i øjeblikke: http://www.topfyn.dk og http://www.topfyn.dk/test/CMSimple_XH_1.4.2/. De er helt uafhængige af hinanden. Hvad du gør i en af ​​dem, påvirker ikke de andre.

Jeg foreslår, før du fortsætter, at du laver en backup af hele hjemmesiden, dvs downloade alt med FileZilla til din pc. Så hvis noget går galt, kan du bare genoprette alt.

Christoph
Christoph M. Becker – Plugins for CMSimple_XH

Erdo
Posts: 41
Joined: Sat Oct 29, 2011 7:56 pm
Contact:

Re: Billedgalleri eller rammer

Post by Erdo » Mon Nov 07, 2011 3:05 pm

Hi Christoph

Har nu downloaded www.topfyn.dk - men den indeholder ingen fil der hedder content.

Filnavnet content - betyder det ikke indehold?

Er det den fil der viser hjemmesidens opbygning med siderne?

Jeg har prøvet at finde den omtalte fil med tallene.htm eller noget i den retning, men uden held.

Du skriver at jeg faktisk har 2 uafhængige hjemmesider, der intet har med hindanden at gøre, hvad er så årsagen til at min oprindelige hjemmeside nu ikke kan ses.

Hilsen
Erdo

Erdo
Posts: 41
Joined: Sat Oct 29, 2011 7:56 pm
Contact:

Re: Billedgalleri eller rammer

Post by Erdo » Mon Nov 07, 2011 3:53 pm

Hi Christoph

Prøv lige at gå ind på min hjemmeside - der er sket en ændring - jeg kan se hvad jeg har uploadet etc. men jeg får denne ADVARSEL: ADVARSEL

Kunne ikke skrive til indhold ./content/content.htm

Hvordan kommer jeg videre herfra?

Hilsen
Erdo

cmb
Posts: 14225
Joined: Tue Jun 21, 2011 11:04 am
Location: Bingen, RLP, DE
Contact:

Re: Billedgalleri eller rammer

Post by cmb » Mon Nov 07, 2011 3:55 pm

Hi Erdo,
Erdo wrote:Er det den fil der viser hjemmesidens opbygning med siderne?
Den content.htm filen indeholder alt, hvad du skrev i med online editor. Layout af hjemmesiden sker ved filerne i templates/default/ mappen. Sidstnævnte er ok, men den tidligere mangler. Det ser ud til du har flyttet den til et andet sted, eller slettet den ved et uheld.
Erdo wrote:Jeg har prøvet at finde den omtalte fil med tallene.htm eller noget i den retning, men uden held.
Hvad er indholdet af dit content/ mappe?

Christoph
Christoph M. Becker – Plugins for CMSimple_XH

Erdo
Posts: 41
Joined: Sat Oct 29, 2011 7:56 pm
Contact:

Re: Billedgalleri eller rammer

Post by Erdo » Mon Nov 07, 2011 4:22 pm

Hi Christoph

Jeg har kun slettet Pagedata.php.

Den content mappe jeg har indeholder .htaccess filstørrelse 30 - HTACCESS-fil og content.htm filstørrelse 6.978 - Firefox document

men begge filer ligger i CMSimple_XH_1.4.2 under test.

Når jeg nu går ind og åbner www.topfyn.dk og logger på så får CMSimple_XH_1.4.2 og får også ved login den ADVARSEL som jeg skrev i forrige mail, men jeg kan se alle mine filer i de 2 download vinduer, de er der, men sidelayout kan ikke ses.

Vil du kunne få siden til at fungere, dersom du ´lånte mit login` - der jo kan ændres - bagefter?

Hilsen

Erdo

cmb
Posts: 14225
Joined: Tue Jun 21, 2011 11:04 am
Location: Bingen, RLP, DE
Contact:

Re: Billedgalleri eller rammer

Post by cmb » Mon Nov 07, 2011 4:53 pm

Hi Erdo,
Erdo wrote:Jeg har kun slettet Pagedata.php.
Men en eller anden måde http://www.topfyn.dk/content.htm var forsvundet, og nu er det udskiftet med standard indholdet af CMSimple_XH.
Erdo wrote:Will you be able to get the page to work, if you 'borrowed my login `- which is subject to change - afterwards?
Dette kan hjælpe en smule. Men nogle ting er nødt til at ske via FTP. Men jeg tror det er bedst, hvis du sender mig din login adgangskode http://www.topfyn.dk/ ved PM. Måske er jeg i stand til at gendanne det gamle indhold. Det er nok mest vigtige for nu.

Christoph
Christoph M. Becker – Plugins for CMSimple_XH

Erdo
Posts: 41
Joined: Sat Oct 29, 2011 7:56 pm
Contact:

Re: Billedgalleri eller rammer

Post by Erdo » Mon Nov 07, 2011 5:36 pm

Hi Christoph

Har du en mailbox jeg kan sende login til?

Hilsen
Erdo

Post Reply