Template delsvis ødelagt efter opgradering til XH

Et CMSimple support forum for dansktalende brugere og udviklere

Moderator: ZiPs

Lars Sigsgaard
Posts: 93
Joined: Mon Jun 02, 2008 9:17 pm

Template delsvis ødelagt efter opgradering til XH

Post by Lars Sigsgaard » Mon Feb 15, 2010 10:11 pm

Hejsa

På denne side: http://www.sigsgaard.eu/tina har jeg opgraderet fra cms 3.2 til den nye XH 1.1, ved dette er min template ødelagt idet gæstebog og mailform pludselig mangler ude i venstre side under "Print Version", endvidere er baren nederst på siden blevet vild høj og der er pludselig kommet følgende tekst "Dansk Side Titel - ændre det i sprog indstillingerne", hvordan får jeg denne fjernet og igen gjort baren lavere?

Og et lille tillægs spørgsmål :-) Flash´en som kører øverst på siden er jeg ved at ændre så den istedetfor 795*158 nu bliver 795*190 hvor skal jeg rette det?

Mvh

Lars

ZiPs
Posts: 633
Joined: Thu May 22, 2008 6:17 pm
Location: Faxe, Denmark
Contact:

Re: Template delsvis ødelagt efter opgradering til XH

Post by ZiPs » Mon Feb 15, 2010 10:20 pm

Hej Lars

Men mailform vises først når du har indtastet en mail adresse under config.

Dansk Side Titel er det som siden hedder og kan rettes under sprog eller blot slette teksten eller slette dette <?php echo sitename();?> i din template.htm

I din template burde du finde width 795 og height 158 og ændre det til height 190 men flashen bliver ikke større af det, kun området som er til den flash.

/ZiPs
Preben Dahl | Webmaster cmsimple.dk | Projekt-og domæne ejer Gert Ebersbach

Lars Sigsgaard
Posts: 93
Joined: Mon Jun 02, 2008 9:17 pm

Re: Template delsvis ødelagt efter opgradering til XH

Post by Lars Sigsgaard » Tue Feb 16, 2010 4:43 pm

Hej Zip´s

Ja her kom jeg så et godt sykke videre, men men men jeg vil under mailform gerne anvende den jeg har i mit plugin nemlig "advancedform" og det men den gentager mine menuer på siden sker stadig?
Og min bar forneden men powered by cmsimple er vil høj må man ikke gøre denne mindre?

Mvh

Lars

ZiPs
Posts: 633
Joined: Thu May 22, 2008 6:17 pm
Location: Faxe, Denmark
Contact:

Re: Template delsvis ødelagt efter opgradering til XH

Post by ZiPs » Tue Feb 16, 2010 7:05 pm

Hej Lars

Det med din tekst er dine H elementer som du skal skjule med css, det kan gøres med dette i stedet for det du har nu i det stylesheet.css

Code: Select all

H1,H2,H3{DISPLAY: none}
Jeg har lavet en lille test til dig hvor jeg har indsat AdvancedForm og skjult alle H elementer, den kan hentes her http://zips.be/download/fstore.zip

I den har jeg også lavet den nedre bar mindre.

/ZiPs
Preben Dahl | Webmaster cmsimple.dk | Projekt-og domæne ejer Gert Ebersbach

Lars Sigsgaard
Posts: 93
Joined: Mon Jun 02, 2008 9:17 pm

Re: Template delsvis ødelagt efter opgradering til XH

Post by Lars Sigsgaard » Tue Feb 16, 2010 7:33 pm

Hej Zip´s

Tusind tak, men nu virker kontakt mig slet ikke hvilket skulle kalde advancedform og mailform står nedenunder men kalder slet ikke min default form i advancedform. Og istedetfor H menuerne skriver den nu "Sitemap Print Version Mailform top næste »" det er heller ikke så fedt, så hjææææælllllpppppppppppp

Mvh

Lars

ZiPs
Posts: 633
Joined: Thu May 22, 2008 6:17 pm
Location: Faxe, Denmark
Contact:

Re: Template delsvis ødelagt efter opgradering til XH

Post by ZiPs » Tue Feb 16, 2010 7:49 pm

Hej Lars

Jeg har nu rettet i den template jeg har lagt link til tidligere, så download den igen og overskriv den gamle du har hentet fra mig, jeg har slettet Sitemap Print Version Mailform men ladet top næste være på siden, grunden til de er i toppen er ar der ikke er noget indhold på siden.

I template.htm skal du rette det navn som står der til det som din mailform hedder

Code: Select all

<?php echo showadvformlink('Contacteer:Contact_Formulier','Kontakt mig');?>
mailform kalder den default form som er med i XH versionen.

/ZiPs
Preben Dahl | Webmaster cmsimple.dk | Projekt-og domæne ejer Gert Ebersbach

Lars Sigsgaard
Posts: 93
Joined: Mon Jun 02, 2008 9:17 pm

Re: Template delsvis ødelagt efter opgradering til XH

Post by Lars Sigsgaard » Tue Feb 16, 2010 10:43 pm

Hej Zip´s

Det virker ikke. Jeg har i "Advanced Form plugin V 1.6.4 (07/12/2007) (dd/mm/yyyy) by jat-at-home" plugin brugt DefaultForm og tilrettet denne, og denne vil jeg så gerne kalde via "Kontakt mig". Jeg har rettet "<?php echo showadvformlink('Contacteer:Contact_Formulier','Kontakt mig');?>" til "<?php echo showadvformlink(DefaultForm','Kontakt mig');?>".
Også skulle mailform nedenunder gerne have heddet gæstebog og kaldt "GBook" som findes i mit plugin.

Endvidere har min flash forskubbet sig nedaf i dette, hvilket jeg heller ikke kan se hvor går galt.

Mvh

Lars

ZiPs
Posts: 633
Joined: Thu May 22, 2008 6:17 pm
Location: Faxe, Denmark
Contact:

Re: Template delsvis ødelagt efter opgradering til XH

Post by ZiPs » Wed Feb 17, 2010 4:37 pm

Hej Lars

Din kode til advancedform kunne være denne

Code: Select all

<?php echo showadvformlink('Kontakt_mig','Kontakt mig');?>
I din content skal du så oprette en side som hedder Kontakt mig og have denne kode

Code: Select all

<h1>Kontakt mig</h1>#cmsimple $output.=showadvform('DefaultForm');#
Det er lidt det samme med din gæste bog, i template indsætter du

Code: Select all

<a href="index.php?G%E6stebog">Gæstebog</a>
Og i content indsætter du dette.

Code: Select all

<h1>Gæstebog</h1>#CMSimple $output.= GBlist();#
Siderne kan du skjule fra menuen ved at bruge page under de sider du ønsker skjult.

Jeg har lavet en test side her http://www.cmsimple.ws/test-sider/CMSimple_XH-1.1/ som viser hvordan det ser ud med gæstebog og advancedform

/ZiPs
Preben Dahl | Webmaster cmsimple.dk | Projekt-og domæne ejer Gert Ebersbach

Lars Sigsgaard
Posts: 93
Joined: Mon Jun 02, 2008 9:17 pm

Re: Template delsvis ødelagt efter opgradering til XH

Post by Lars Sigsgaard » Wed Feb 17, 2010 10:38 pm

Hej Zip´s

Tak men det løste ikke mine store kvaler, jeg kan stadig ikke få mailform eller gæstebog til at virke, og nu døjer jeg også med, at der står "forrige" på siden og at min flash har rykket sig i min template? :-)

Mvh
Lars

ZiPs
Posts: 633
Joined: Thu May 22, 2008 6:17 pm
Location: Faxe, Denmark
Contact:

Re: Template delsvis ødelagt efter opgradering til XH

Post by ZiPs » Thu Feb 18, 2010 9:03 pm

Hej Lars

Lad os tage et problem adgangen, så skal det nok lykkes at få siden lige som du ønsker :-)

Hvis du ikke ønsker at få de link i bunden som er "Forrige" "Top" og "Næste" skal du finde dette i template.htm og slette det.

Code: Select all

<?php echo previouspage();?> <?php echo top();?> <?php echo nextpage();?>
/ZiPs
Preben Dahl | Webmaster cmsimple.dk | Projekt-og domæne ejer Gert Ebersbach

Post Reply